Mandragora

2009-05-21 klockan 16:45:16 Permalink Mandragora Kommentarer (0)


Jag är etnolog och konstnär, narcissistisk och spirituell.

Vägrar körkort och mobil. Jag använder menskopp, ligger på spikmatta, mediterar och tvättar inte håret med schampo. Jag är vegetarian och känner mig hemma i Indien.

Jag lever tillsammans med min älskade sambo sedan åtta år tillbaka. Hemma hos oss finns min spiritus familiaris, det vill säga katten, samt hunden som är en fånig dobermann. Det finns massor med litteratur och växter i bostaden och vi lagar nästan all mat från grunden och strävar efter att välja livsmedel som är ekologiska, närproducerade och utan onödiga tillsatser. Jag gillar att handla på loppisar och second hand och världsbutiker som stödjer rättvis handel.

Mitt barndomshem är ett hemsökt gammalt missionshus och spöken förvånar mig inte. Jag tror nämligen att alla har förmågan, om man är öppen för möjligheten, att uppleva mer än den materiella världen.

Jag är gravid med vårt första barn som är beräknad till den 23 februari 2010.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!
E-mail:

Länk:

Kommentar:

Trackback